جلسه آموزشی و توجیهی مسئولین و نمایندگان دفاتر پیشخوان سطح شهر اصفهان با موضوع آموزش عملکرد فرایند های استاندارد سازی توسط دفاتر پیشخوان ، در محل این اداره کل برگزار گردید .
مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان گفت : این اداره کل در راستای واگذاری بخشی از امور قابل واگذاری به بخش خصوصی و نیز سهولت ارباب رجوع و مخاطبین اداره کل استاندارد استان اصفهان در حوزه ی استاندارد سازی ، اقدام به امضاء تفاهم نامه ای با دفاتر پیشخوان نموده است .
وی افزود : با عنایت به ابلاغ و اجرایی شدن طرح تجا « توسعه جامع استاندارد سازی » و به منظور کاهش زمان رسیدگی به امور و تسهیل مراحل استاندارد سازی محصولات ، لازم دیده شد که از پتانسیل مراکزی همچون دفاتر پیشخوان استفاده گردد و در همین راستا نیز آموزش های لازم به نمایندگان و متصدیان این دفاتر پیش بینی گردیده است که اولین جلسه توجیهی و فنی از این سری آموزش ها به انجام رسید .
مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه واگذاری تعداد قابل توجهی از خدمات دولتی و امور اداری مردم به دفاتر پیشخوان دولت یا بخش خصوصی الزامی می باشد افزود : گسترش عدالت اجتماعی ، ایجاد فرصت برابر برای هر ارباب رجوع ، کاهش بوروکراسی های اداری ، تعمیق و تحقق بیش از پیش دولت الکترونیک ، صرفه جويي در زمان براي ارباب رجوع ، کاهش عبور و مرور های طویل المسافت و طولانی مدت در سطح شهر ، ارتقاء رضایتمندی مردم ، تسریع در انجام خدمات دولتی توسط اداره کل استاندارد و نهایتاً کارآفرینی و اشتغال زایی از مزایای این اقدام است .
به گفته وی قرار است در این مرحله ، بخشی از فرآیندهای استاندارد سازی محصولات اعم از صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد ، آموزش مسئولین کنترل کیفی ، رسیدگی به شکایات ، تدوین استاندارد ها ، تدوین استاندارد های کارخانه ای و نیز تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار از طریق این دفاتر به انجام رسد .
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
دوشنبه 25,نوامبر,2024